Tuesday, October 12, 2010

SMILE/スマイル

One day before, I watched which country people among Japan・Russia・U.S.A ・Thailand・France gets the highest smile point by smile measure machine on the Japanese news program.
先日、日本のニュース番組を見ていたところ、日本・ロシア・アメリカ・タイ・フランスの五カ国のうちどの国の人が笑顔を測定する機械で最も笑顔度が高いかというのを調べているのを見ました。

As a result, 1st was Thailand,2nd was Russia,3rd was U.S.A ,4th was France and final was Japan.
結果1位はタイ2位ロシア3位アメリカ4位フランス5位日本でした。

I was imagining 1st place would be U.S.A.
私はアメリカが1位だと思っていたので、この結果には驚きました。

There is a traditional greeding "Wai" in Thailand.since childhood, they are use to make a smile for Wai.the reason Japanese people hard to make a smile is weak face muscle because Japanese launguage has more vowel than other countries launguage.
1位のタイは伝統的な”ワイ”という挨拶の仕方により幼い頃から笑顔を作る事が習慣になっているのだそうです。逆に日本人が笑顔が苦手な理由は日本語は母音が多いため顔の表情筋が弱いからだそうです。

Of course,there should be Japanese who speak only Japanese and make a smile easily.
もちろん日本人の中にも笑顔が得意な人もいるはずです。

To make the customer a smile, Sannaka-WEST made a Blog special Cupon(Expire is the end of Oct).
サンナカはみなさんを笑顔にするため、ブログスペシャルクーポン(10月末まで有効)を作りました。

Please bring this cupon which can get 5% discount from sale price in next your visit to Sannaka-WEST.
セール価格よりさらに5%お安く商品をお求めいただけるこのクーポンを忘れずにお持ち下さい。

Have a nice SMILE!
素敵な笑顔を!






*We currently close on Sundays. Sorry for the inconvenience.
*現在日曜日は休業とさせていただいております。ご迷惑をおかけいたします。
Periodically, we have special offer only on the blog!ブログご愛読の方限定で定期的にお得な情報がありますよ!Please check our blog frequently and get special offer!
ブログをこまめにチェックし、お得にお買い物をお楽しみください!


Sannaka WEST LLC
http://www.sannaka-west.com/

このブログを読まれましたら、是非クリックして下さい
ありがとうございます。
============================
ハワイの日本の家具・インテリア専門店~徒然なる戯言~

No comments:

This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed

Aloha! Thank you for always choosing Sannaka West. This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed, a...