Friday, February 26, 2010

Girls Day/雛祭り

March 3rd is Girls Day!
3月3日は雛祭りですね!

Did you display Hina-Dolls already?
雛人形は飾りましたか?



Do you know the reason why Japanese display Hina-Dolls on Girls Day?

雛祭りに雛人形を飾る理由をご存知でしょうか?



The reason why is the doll will take misfortunes in place of the child.
雛人形がお子様の身代わりになって災厄をもらってくれるからだそうです。

So, if you have more than 2 daughters, each daughter should have their own dolls.
なので、娘さんが2人以上いらっしゃる場合ですとそれぞれの娘さんに一つずつ雛人形が必要となってきます。


I also have my own Hina-Dolls which my grandmother made for me.
私も、祖母が私の為に作ってくれた雛人形を持っています。

It is said that if you still display Hina-dolls after March 3rd, the daughter can't get married but I used to display Hina-Dolls after March 3rd because I really really like the dolls!
よく、3月3日を過ぎても雛人形を飾っていると結婚できないと言われますが、私は雛人形が大好きだったので3月3日を過ぎても飾っていました。

It means...I can't get married?
ということは、私は結婚できないのでしょうか・・・?

Anyway, I hope you can enjoy Girls Day!
それはさておき、皆様が雛祭りを楽しまれることを願っております!

このブログを読まれましたら、是非クリックして下さい
ありがとうございます。

============================

ハワイの日本の家具・インテリア専門店~徒然なる戯言~

No comments:

This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed

Aloha! Thank you for always choosing Sannaka West. This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed, a...