Thursday, January 27, 2011

Day of a tree?/木の日?

'*+.ALOHA.+*'

I have a bicycle and it was named "Tuesday". haha
私は自転車を1台持っておりまして、チューズデーという名前です。笑

When I named it, my housemate asked me the reason why it's Tuesday.
命名した時に、一緒に住んでいる友人がなぜにチューズデーなのかと聞いてきました。

First of all, I got it on Tuesday.haha
火曜日に買ったから。笑

And the bike is RED.
そして赤いから。

She asked me why does the red color related to Tuesday.
彼女はなぜに火曜日と赤が関係しているのか聞いてきました。(日本の方でしたらきっとわかりますよね)

Japanese uses Kanji Character and each character has meaning.
日本人は漢字を使います。そしてそれぞれの漢字には意味があります。


Tuesday is 火曜日. this character means "Fire".
RED...FIRE...TUESDAY!
赤・・・火・・・火曜日!


Monday is 月曜日. 月 means MOON.
Wednesday is 水曜日. 水 means WATER.

Thursday is 木曜日. 木 means TREE.
Friday is 金曜日. 金 means MONEY/GOLD.
Saturday is 土曜日. 土 means EARTH.

Sunday is 日曜日. 日 means SUN.


So, today is a day of a tree!
そう、本日は木の日なのです!


After I left Japan and started living in an another country, I was realized the beauty of our cultures.
日本を離れて他の国で生活をし始めたら、日本文化の美しさに気付かされました。

Zen, Wabi-Sabi, Kanji, Food, People....EVERYTHING!
禅、わびさび、漢字、食べ物、人・・・全てです!

I wasn't able to realize this if I didn't leave Japan.
きっと日本を離れなかったら気付かなかったと思います。


YES, I LOVE JAPAN and I'm really proud of being Japanese :)
はい、私日本大好きです!そして日本人でいることにとても誇りを持っております^^


Have a nice day♪
良い一日をお過ごしください♪



*We will be closed on Jan. 28th.
*1月28日はお休みとさせていただきます。






We are offering THE SPECIAL PRICE for this SPECIAL SALE!!
スペシャルセール用に特別プライスにてご提供させていただいております!!

Don't miss the chance!
この機会をお見逃しなく!

Periodically, we have special offer only on the blog!ブログご愛読の方限定で定期的にお得な情報がありますよ!Please check our blog frequently and get special offer!
ブログをこまめにチェックし、お得にお買い物をお楽しみください!


Sannaka WEST LLC
http://www.sannaka-west.com/


このブログを読まれましたら、是非クリックして下さい
ありがとうございます。
============================

ハワイの日本の家具・インテリア専門店~徒然なる戯言~

No comments:

This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed

Aloha! Thank you for always choosing Sannaka West. This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed, a...