Friday, March 18, 2011

American and Japanese event! 京都の3大祭り

Aloha!
あろは!

Yesterday is St.Patrick's day!
昨日は聖パトリックの日でしたね!



Did you cereblate it?
お祝いしましたか?

I was surprized to see people wearing green!
私は人々が緑の服を着ていることにとっても驚きました!

Also I was so shocked to found out that if you don't wear green, someone can pinch you!
そして、もっと驚きだったのは、もし緑の服を着ていなかったら誰かにつねられてもしょうがないという事です!


I was so lucky that I didn't meet anyone pinch me.. haha
私は昨日緑の服を着ていませんでしたが、つねられなくてとってもラッキーでした!笑



anyway, we don't really have these kind of day in Japan..
ところで、日本にはそのような日があまりありません。

event like this will be Matsuri..
しいて言えば、祭りでしょうか?

So today I am going to introduce you 3 big matsuri in Kyoto.
今日は京都の3大祭りについてお話いたします。

Gion Matsuri
祇園祭り

Aoi Matsuri
葵祭り

Jidai Matsuri
時代祭り

my favorite is Aoi Matsuri because it is same as my birthday!!
特に私のお気に入りは葵祭です。なぜならば、私の誕生日と同じ日だからです!



in the parade, people wear traditional Japanese Kimono and as you can see from the picture, it is really elegant. In this matsuri, you just watch from the side street but this is defenately worth watching!
このパレードでは、皆が昔の衣装を着て登場します。まるで時代劇を見ているみたいですね。とっても優雅でしょ?このパレードは歩道から見ることができます。おすすめですよ!

If you plan to go to Kyoto, please check these Matsuri out!
もし京都に行く予定のお客様は、ぜひ祭りをチェックしてみてください。

Inquirys are always welcome!
私たちになんでも聞いてくださいね!

Please stop by our store.
是非ジェントリーのお店へお立ち寄りください。


Periodically, we have special offer only on the blog!ブログご愛読の方限定で定期的にお得な情報がありますよ! Please check our blog frequently and get special offer!ブログをこまめにチェックし、お得にお買い物をお楽しみください!

Sannaka WEST LLChttp://www.sannaka-west.com/

このブログを読まれましたら、是非クリックして下さい
ありがとうございます。

============================


ハワイの日本の家具・インテリア専門店~徒然なる戯言~

No comments:

This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed

Aloha! Thank you for always choosing Sannaka West. This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed, a...