Tuesday, February 15, 2011

Sour & Sweet Valentine's day! バレンタインデー

aloha!
アロハ=!


How was your Valentine's day??
昨日のバレンタインデーはどうでしたか?

yes.. it was a Valentine's day yesterday.. Did you give someone a flower or anything special?
そうです!昨日はバレンタインデーだったんですよ!だれかにお花やプレゼントをあげましたか?

In Japan, Valentine's day is for the girls.
日本では、バレンタインデーとは女の子のチャンスの日です。

Mostly girls give a boys chocolate in Japan.. not opposite like in the US.
ほとんどの場合、女の子が男の子にチョコをあげるのが一般的です。アメリカのように逆のバージョンはありません><

It's kind of sad because me(girls) cannot get a chocolate!!
ちょっとさびしいですね。。だって私も含めて、女の子はチョコをもらえないんですもの><

I found out it's so interesting how boys express their love to the girls here in the US..It's good custom and I like it!!
アメリカではバレンタインデーに男の子が愛の告白を女の子にするという事を知って、とっても興味深く感じます。いい習慣ですよね!日本でもあれば良いのにな。。笑


anyway , yesterday, I was working but my room mate decided to leave to mainland so suddenly.. I was so shocked but thats her choice so I support her though.
ところで、昨日私のルームメイトが突然にアメリカ本土へ帰ることになりました。。とってもショックだったけど、彼女が決めた選択だから納得しています。

so I bought a small pouch for her in the Sannaka-West.
お別れするのに、なにか記念として渡したかったので、巾着をサンナカーウエストで購入しました。




aren't they cute?
かわいいでしょ?

I love the colour so much!It's called aizome!This is traditonal coloring style in Japan especially famous in Tokushima prefecture.
わたしはこの色がとっても気に入っています。これは藍染といって、日本で伝統的な染めの技術を使っています。特に、徳島県で有名ですよ!

when I gave her this pouch, she was soo happy!
このポーチをプレゼントしたら、彼女はとっても喜んでくれました。


It's always nice to give someone a present and see their smile right?
やっぱり誰かにプレゼントをあげて喜んだ顔を見るのはいいものですね!

It's makes me happy too!
自分まで幸せになります。

We have more of those pouchs here.
このポーチはまだまだたくさんお店にありますよ。




Please come and check it out.
是非起こしになってチェックしてみてください。

they are perfect for special gift!
スペシャルなプレゼントにぴったりですよ!


Periodically, we have special offer only on the blog! ブログご愛読の方限定で定期的にお得な情報がありますよ!
P
lease check our blog frequently and get special offer!
ブログをこまめにチェックし、お得にお買い物をお楽しみください!


Sannaka WEST LLC
http://www.sannaka-west.com/

このブログを読まれましたら、是非クリックして下さい
ありがとうございます。

============================

ハワイの日本の家具・インテリア専門店~徒然なる戯言~

No comments:

This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed

Aloha! Thank you for always choosing Sannaka West. This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed, a...