Tuesday, May 3, 2011

Severe Weather お天気が悪いですね

ALOHA!

Weather is bad these days in Oahu from the evening to the night.
この頃、オアフ島では夕方から夜にかけてお天気が悪いですね。
And it is very hot in the daytime!
そして日中はとても暑い!

What’s happen?何が起こったのでしょうか?

And I watched such news last night.
こんなニュースを昨夜、見ました。

Honolulu County was under a flash flood warning until 9 p.m. on Monday On May 2, after a severe weather system formed on Oahu's south shore.
5月2日月曜日、ホノルル南部は午後9時までフラッシュ洪水警報の下にありました。

The system brought lightning, thunderstorms and twin waterspouts off Ala Moana.
A large portion of Oahu was without power as of about 5:30 p.m.
稲妻、雷雨と双子の竜巻がアラモアナの外れで起きました。
オアフ島の大きなエリアで5時30分に停電が起こりました。

Twin waterspouts?双子の竜巻?
Sounds strange in Japanese!
日本語にするとなんだか変です。

The outage is said to be weather-related, but it is uncertain whether the lightning storm is the cause, Hawaiian Electric Co. officials said.
停電は天気によるものだろうと思われますが、稲妻嵐が原因であるかどうかは不確かであると、ハワイの電気会社当局は言われました。

Students at the University of Hawaii Manoa campus said they were in class when they were plunged into darkness.
ハワイ大学マノアキャンパスの授業中にも停電は起こりました。

Full service was restored to most customers by 8 p.m. Monday.
全ての地区で午後8時には再び電力が戻ったそうです。

I left Design center close to 6pm but it was not raining.
Got on the bus to the airport, I saw the weather was getting worth.
Aiea, we did not have a power outage though, my cat and I were frightened by the lightning storm at that night.

私はデザインセンターを6時近くに出ましたが、そのころは雨は降っていませんでした。
エアポート行きのバスに乗り、天気がだんだんと悪くなっていきました。
私の住んでいるアイエアは停電にもなりませんでしたが、猫と私は稲妻の光にその夜は怯えました。

Thank you very much for coming today despite of the bad weather!
皆様、天候の悪い日でもご来店してくださっていつもありがとうございます。

Even if weather is bad, Sannaka-West is open.
お天気が悪い日でもサンナカウエスト社は営業しております。

Gentery Pacific Design Center (next Nimitz K-Mart)
560N.Nimitz Hwy.#114A,Honolulu
Phone:808-537-6181

Please come to watch Japanese furnitures and enjoy Pure Japanese Items.
品質の良い日本製商品がたくさんございます。どうぞお立ち寄りください。

Periodically, we have special offer only on the blog!ブログご愛読の方限定で定期的にお得な情報がありますよ! Please check our blog frequently and get special offer!ブログをこまめにチェックし、お得にお買い物をお楽しみください!

このブログを読まれましたら、是非クリックして下さい
ありがとうございます。

============================

ハワイの日本の家具・インテリア専門店~徒然なる戯言~

No comments:

This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed

Aloha! Thank you for always choosing Sannaka West. This time as well, the vanning of the container destined for Hawaii has been completed, a...